Kultúra.hu összegzés

2019 április 01
Általános

Milyen olvasói szokásokat, látogatottsági különbségeket érzékeltetek 2020-ban?

A 2020-as évben látogatottsági adatainkat az jellemezte, hogy márciusban, a járvány első hullámában – amikor az emberek hirtelen a négy fal közé, a számítógép elé kényszerültek – duplájára nőtt az oldal olvasottsága. Ebben az időszakban az online programokat naptárba gyűjtöttük, hogy olvasóink könnyebben tájékozódjanak az otthonról is elérhető kulturális programokról. Emellett Kultúra a fotelből sorozatunkban naponta közöltünk interjút ismert művészekkel, akik olyan kulturális élményeikről meséltek, amelyek segítenek nekik ebben a nehéz helyzetben.
Később, az év során azt tapasztaltuk, hogy a home office elterjedésével olvasóink – ahogy talán általában az emberek – belefáradtak abba, hogy az egész napjukat a számítógép előtt töltik, a tavasszal jelentősen megnőtt érdeklődés nyárra majdhogynem visszatért a vírus előtti időszakhoz. Az év utolsó negyedében a Kultúra.hu olvasottsági adatai mintegy 25%-kal voltak magasabbak az előző év azonos időszakához képest.

 

Ki a közönségetek?

Mindenkit el szeretnénk érni, akit érdekel a kultúra. Olvasóink jellemzően iskolázott városlakók, 13%-uk nem Magyarországon él.

 

Miben különböztök a többi médiumtól?

A többi médiumtól az különböztet meg bennünket, hogy egyrészt a honlap közszolgálati célú, másrészt fókuszában a Kápát-medencei magyar kultúra áll, harmadrészt annak minden szegmensét lefedjük a képzőművészettől a popkultúrán át a designig, a színháztól a néptáncon át a levéltárig.

 

Szerinted hol vannak a kulturális médiumok ma hazánkban és vajon miért vagytok ilyen kevesen?

Bár az online napilapok egy részében a kultúra helyére a bulvár lépett, sok olyan sajtóorgánum van, amely differenciáltan, egy adott művészeti ág – pl.  gyermekirodalom vagy urbanisztika – iránt érdeklődőknek kínál olvasnivalót, és nem egy olyan is akad, amely több kulturális szegmenssel is foglalkozik. Úgy gondolom, hogy a minőségi kultúra iránt nyitott olvasóközönség megtalálja azt, amit érdemes figyelemmel követnie. Más kérdés, hogy a színvonalas kulturális tartalom iránti igény miért csökken folyamatosan az utóbbi évtizedekben.

 

Milyen új kreatív együttműködési lehetőségeket terveztek idén? Milyen lehetőségekkel kereshetnek meg titeket a potenciális partnerek? Mire lennétek nyitottak?

Főként közszolgálati kulturális intézményekkel működünk együtt, és ezt tervezzük a jövőben is.

 

Kapcsolódó bejegyzések