7M - képzés

2020. januárban első alkalommal indul a 7M - A művészet értéke szponzorációs képzés vállalati marketingeseknek és PR-eseknek.

2019-ben elindult az Art is Business magazin, melynek vezérfonala, hogy a forprofit szcéna és a kulturális világ meglássa az egymásban rejlő kapcsolódási pontokat, ezáltal elinduljon egy mindkét fél számára jövedelmező kapcsolat, kiemelkedően a szponzoráció és támogatás területén.

Az elmúlt időszakban rengeteg vállalati vezetővel, marketingessel és projektvezetővel folytatott beszélgetések arra engedtek következtetni, hogy az értékalapú brandépítés minden egyes cég számára elengedhetetlen. Ebben tud hatalmas segítség lenni a minőségi kultúrával való együttműködés. Viszont ahhoz, hogy bárki tudja használni ezt a piaci szegmenst, értenie és átlátnia kell tudni.

Ezért is született meg a 7M képzés, amelyben a vállalati oldal meghatározó szereplői számára kívánnak iránytűként szolgálni és segítségül lenni abban, hogyan érdemes a kulturális szféra különböző részeire tekinteni és meglátni bennük a potenciált, amit mindenki a saját brandje építésére használhat fel. Hiszen a kultúra és művészet nagyon tág és színes terület, így minden egyes vállalat megtalálhatja benne a brandje számára fontos erősítő eszközöket, de nem mindegy, honnan indulnak, miben látják meg a minőséget.

A képzés során a résztvevők megismerkedhetnek a hét művészeti ág világával, működésével és a bennük található potenciálokkal. A képzésen a nagyobb művészeti ágaknál két témakörre oszlanak az alkalmak. Az egyik az adott szcénát mutatja be, a másik pedig a lehetőségek sorára igyekszik rámutatni. Minden alkalmat hozzáértő, menedzsment orientált szakemberek tartják, akik a saját világuk kiváló működtetői, és képesek a vállalati szakértők szemével is látni valamint a hallgatók számára is érthetően átadni ismereteiket.

A szervezők rendkívül fontosnak érzik, hogy a résztvevők a képzés során gyakorlati tudást szerezzenek, amit aztán hamar és hathatósan tudnak hasznosítani a munkájuk során. Ráadásul a kreativitás és a proaktivitás érzését is igyekeznek bennük elindítani.
A képzés végére a résztvevők számára megjelennek új lehetőségek, verziók arra, hogyan lehet a vállalatukat hosszútávon, a meghatározott céges stratégiának megfelelően pozícionálni a megszerezett új ismeretek fényében.

Tematika:


1. A kulturális szféra állapota, lehetséges együttműködések
A művészeti szféra általános áttekintése, a szereplők megismerése. Hogyan érdemes a kulturális szegmenst látni és használni.

2. Filmipar Magyarországon
A hazai filmipar az elmúlt években erős fejlődésnek indult, így rengeteg új lehetőség jelent meg benne, több piaci szereplővel, mint előtte bármikor. Ezen az alkalmon a résztvevők megismerik ezeket.

3. Filmipari együttműködések – TAO/Szponzoráció/Támogatás
A film óriási potenciált hordoz magában, hiszen a legpopulárisabb műfaj, de rengeteg válfajjal. Ezért ezen az alkalmon a szponzori lehetőségekről lesz szó a variációknak megfelelően.

4. Színházi világ Magyarországon
A magyarországi színházi világ hihetetlenül színes, rengeteg prémium kategóriás célcsoporttal és rengeteg minőségbeli változattal. Ezért érdemes átlátni, vidéken vagy a fővárosban, milyen lehetőséget kínál a szcéna.

5. Színházi együttműködések - Szponzoráció/Támogatás/Termékelhelyezés
A színház itthon nagyon kevés céges támogatást kap, közvetlenül abból adódóan, hogy 10 évig nem fordítottak rá kellő figyelmet, és valljuk be, nem is nagyon definiálták a lehetőségeket. Pedig olyan színházak, társulatok, projektek vannak, amelyekhez több ezer látogató kapcsolódik, egészen különböző célcsoportokban. Őket kell megismerni, megérteni és a vállalati célcsoportokhoz kapcsolni.

6. Képzőművészeti világ Magyarországon
A világon a legtöbb összeg ebben a művészeti szegmensben jelentkezik, mégis borzasztó nehéz átlátni az intézményes és magánrendszerű kezdeményezéseket. De hazai viszonylatban vannak kimagasló minőségű történések is. Ezért róluk szól majd ez óra.

7. Képzőművészeti együttműködések – Szponzoráció/Támogatás
Az alkalom előadója bemutatja, mitől tud jól működni egy kiállítás, vagy vizuális projekt támogatása, szponzorálása. Milyen lehetőségek vannak ebben a pici szegmensben.

8. A tánc világa, lehetőségei és támogatása
A tánc sok műfajra osztható ág, kortárstánc, ballett, újcirkusz, mozgásszínház, break és lehetne folytatni a sort. Ez egy olyan műfaj, ahol semmi háttértudásra nincs szükség, hogy megértsük, csak nyitottság kell hozzá. A szcéna hatalmas, ezt ismerhetik meg a hallgatók. Magyarországon ebben a körben a szponzoráció és támogatás érdekes módon még nem talált utat magának, viszont vannak országok, jó tapasztalatokkal. Ezt a tudást itthon is meg lehet tapasztalni, gyakorlat közben. Erről is beszél majd az előadó.

9. A komolyzene hazai jelenléte
A világban talán leginkább értelmezhető, látható célcsoportokkal rendelkező művészeti ág a klasszikus zene. Rengeteg újítással és fiatalítással. A hazai komolyzenei szcéna hatalmas, nem hiába vagyunk nemzetközi szinten is vezetők az egy főre jutó díjazott és nemzetközi zenekarokban játszó muzsikusok tekintetében. A zenei nagyhatalmiságból adódik, hogy folyamatosan újabb zeneházak, intézmények emelkednek ki a meghatározóak mellé. Őket hivatott megmutatni ez az alkalom.

10. A komolyzenei együttműködések
Mivel a célcsoportok jól azonosíthatók, így a rájuk szabott együttműködések rendkívül működőképesek. Viszont, ahhoz, hogy az elképzelések megvalósulhassanak, érteni kell a mozgatórugókat, az intézmények erejét és lehetőségeit.

11. A hazai irodalom és a benne rejlő minőségi együttműködés
A magyar irodalom egyedülálló módon képes a 21. században utat találni magának és köszönhetően az egyre több, a nyelvvel és irodalommal kapcsolatos törekvéseknek, növekedett a célcsoportok száma. Meg kell ismerni az ő gondolkodásukat, vásárlási szokásaikat, a könyves piac mozgását és a bennük rejlő hatalmas lehetőségeket.

12. A magyar design helyzete és támogatása
Mára már kiderült, hogy a hazai design világszinten is elismert. Köszönhetően az állami támogatásoknak és annak, hogy felfedezték a rengeteg megmérettetési lehetőséget és azt, hogy ezekben a magyar designerek versenyképesek. A szakma hihetetlen sok elemből áll az autóipartól, a divatiparon át az otthoni termékekig bezárólag. Ráadásul egyre növekszik a magyar design termékeket vásárló célközönség. Így itt a beruházások mellett a szponzorációs együttműködések is reális képet mutathatnak hosszútávon.

Az oktatók között találhatók:

Zachar Balázs – producer
Kalocsay Gergely – a Magyar Nemzeti Filmalap jogtanácsosa
Jászay Tamás – színházi kritikus, szerkesztő, Revizoronline
Mattyasovszky-Zsolnay Bálint – színházi menedzser
Bérczi Linda – képzőművészeti menedzser, a Budapest Art Week igazgatója
Tihanyi Kinga – a Szépművészeti Múzeum kommunikációs igazgatója
Szabó György – a Trafó, kortárs művészetek háza menedzser igazgatója
Csabai Máté – komolyzenei újságíró és szerkesztő, Fidelio
Dr. Egri Gábor – a Müpa Értékesítési és Marketing igazgatója
Valuska László – a Margó Irodalmi Fesztivál igazgatója
Osvárt Judit – a Design Hét Budapest kurátora
Balogh Máté András - a kortársPRos ügyvezetője

A képzés indulása: január 30.
Időtartam: 12 hét, minden csütörtök 17-20 óra
Helyszín: a kortársPRos irodája az Astorian

A képzés díjáról és egyéb feltételekről érdeklődni: info@kortarspr.hu